3 trinn
Det vil være tre faser på veien. Vi er for tiden inne i den første, hvor, som OMDIA.com rapporterer, 96 % av kinoene er stengt. Med stor sorg observerer vi problemer som utstillerne er vitne til. De sliter med tap av likviditet og oppsigelser av ansatte. Det er også viktige initiativer som samler kinomiljøet og tar opp mange viktige problemstillinger, for bare å nevne noen:
Boxoffice Pro Live-økter
Cineconf
Webinar om kino i fluks
CJ Cinema Summit
ComScore Åpent Forum
Den andre fasen, midtperioden, hvor kundene sakte men sikkert vil bli oppmuntret til å komme tilbake til kinoene. Det vil bli en svært vanskelig og krevende fase for alle. Tett samarbeid mellom utstillere, distributører og alle involverte kan bare føre til en vinn-vinn-situasjon.
Distributører bør være forberedt på gjenåpning av kinoer, og når det skjer, være kloke i å levere innholdet. Sørg for et interessant tilbud på én side, og unngå å levere til mange storfilmer samtidig for å forhindre kannibalisering av tilbud.
Kinoene må drives godt for å garantere kundetilfredshet. De bør bruke markedsføringsverktøy bedre for å holde kontakten med kundene sine og lytte til deres behov.
Som Patryk von Sychowski minner om, trenger vi også en sterk sosial kampanje for å overtale folk til å gå tilbake på kino.
Målene for kinobransjen
- Analyse av faste kostnader som følge av Cinema Management Solution. Disse kan sannsynligvis reduseres med smartere investeringer.
- Kanskje det også er mulig å spare penger på vedlikehold av maskinvare
- Optimaliser arbeidsstyrken og fordel de menneskelige ressursene på riktig måte
Å gå på kino er som å se en fotballkamp eller en konsert, direkte. Du kan gjøre det hjemmefra, men det er en uforglemmelig opplevelse når du ser den på kino og deler den med andre. Takket være dette overlevde kinoen alle tidligere trusler og vil overleve den nåværende. La oss stå sammen, for det er slik vi kan vinne.
Tenk POSititivt